FAQ voor partners

Hoe kan ik partner worden?

Leuk dat je partner van SRDN wilt worden! Alle informatie, de verschillende abonnementen en het aanmaken van een partneraccount lees je op deze pagina.

Wat zijn de voordelen van het plaatsen van sieraden op srdn.nl?

Voor iedereen die op zoek is naar unieke sieraden voor zichzelf om als cadeau te geven, is srdn.nl een geweldig sieradenparadijs. Met meer dan 150 blogs over trends, materialen, tips, edelstenen en meer vindt de consument precies het sieraad dat hij/zij zoekt. Misschien wel van jouw merk!

Door jouw sieraden toe te voegen aan relevante blogs, zorg je voor meer bekendheid en klikken naar je website. De potentiële klant wordt doorverwezen naar jouw webshop, dus de aankoop, verzending en verdere contactmomenten gaan via jouw bedrijf. Is een klant tevreden met de sieraden, levering en service dan volgt mogelijk een positieve review én volgende bestellingen. Win-win!

Waar moeten mijn sieraden aan voldoen?

Het is belangrijk om een goede weergave van je sieraden te tonen, zodat zoveel mogelijk mensen interesse hebben om naar jouw webshop te gaan. De afbeelding van het sieraad, productnaam, prijs en merknaam zijn zichtbaar voor de consument. Door de connectie met je Google Merchant Center wordt dit automatisch geregeld en verschijnen in jouw dashboard alle sieraden die je op je website hebt staan.

Heb je meerdere productfoto’s op je eigen webshop staan? Dan worden ze allemaal ingeladen en kun je één foto kiezen die je op ons platform kunt gebruiken. Zorg ervoor dat je opvalt met je sieraden door foto’s op je site toe te voegen in hoge resolutie. Op onze website worden de afbeeldingen als vierkant toegevoegd. De toegevoegde afbeelding van het sieraad mag geen tekst bevatten.

Na het toevoegen van je producten in de blogs doen wij nog een snelle check en staan je sieraden vaak al binnen enkele uren live! Mochten we vragen of suggesties hebben over de vermelding dan nemen we via de chatfunctie in het dashboard contact met je op.

Hoe maak ik een koppeling met het Google Merchant Center?

Het Google Merchant Center is de link tussen jouw producten op je webshop (productfeed) en Google. Heb je bijvoorbeeld via Google Shopping advertenties lopen met je producten, dan heb je deze feed al. Heb je de feed nog niet? We laten je op deze pagina zien hoe je dit instelt, zodat jouw producten altijd up to date zijn op srdn.nl.

Wat is het doorklikpercentage (CTR) naar de webshops?

Met een gemiddelde click through rate van 13,8% helpen we jou aan meer bezoekers en verkopen in jouw webshop! Deze berekening wordt gedaan op basis van het aantal klikken / aantal vertoningen x 100. Bijvoorbeeld: als er 138 keer geklikt wordt op een sieraad in een blog dat 1000 maandelijkse bezoekers heeft, maakt dit 13,8%. Vergelijk je deze cijfers met de doorklikratio via social media of Google advertenties, dan zijn de resultaten sky high! Het is dus van belang om het juiste sieraad in de juiste blog te plaatsen, zodat jouw sieraad het meest relevant is voor de lezer.

Waar kan ik de resultaten zien?

Wij voegen UTM-tags (stukjes code om de bron van het verkeer te identificeren) toe aan de productURL’s. Zo zie je in Google Analytics hoeveel mensen via srdn.nl klikken op jouw sieraden en dus naar jouw website gaan.

Tip: maak in ons systeem een koppeling met jouw Google Analytics account om alle data op één plek terug te zien:
– het aantal impressies (hoe vaak iemand jouw sieraden heeft gezien op srdn.nl);
– het aantal klikken vanuit srdn.nl naar jouw website;
– én hoeveel aankopen op jouw website zijn gedaan.

Ook ontdek je zo welke sieraden erg goed scoren en welke eventueel minder. Jouw sieradenselectie kun je ieder moment van de dag aanpassen, dus het is zeker slim om gedurende de tijd wat aanpassingen te doen, sieraden van plek te veranderen en nieuwe collecties toe te voegen.

Ik wil graag mijn abonnement veranderen, hoe werkt dit?

Kies je ervoor om je abonnement te verhogen voor meer credits, dan kun je jouw abonnement upgraden. Je credits worden direct toegekend. Op je maandelijkse factuur wordt de aanpassing toegelicht.

Kies je ervoor om je abonnement te verlagen, dan dien je eerst voldoende credits vrij te geven. Zodra je dit hebt gedaan en je abonnement downgrade, verlagen wij het aantal credits. Op je maandelijkse factuur wordt de aanpassing toegelicht.

Hoe betaal ik jullie?

We zorgen ervoor dat je maandelijks een factuur ontvangt waarin je jouw abonnementskosten vindt. Deze worden door middel van automatische incasso afgeschreven.

Ik wil mijn abonnement opzeggen, hoe doe ik dit?

Ben je niet tevreden over de resultaten van ons platform? Laat het ons zeker weten, zodat we samen kunnen kijken of de plaatsingen verbetert kunnen worden. We denken graag mee om ervoor te zorgen dat de verkopen in jouw webshop stijgen en kijken graag mee met jouw bestelproces. We willen dat jij en onze lezers optimaal profiteren van het platform. Toch opzeggen? We hanteren een opzegtermijn van een maand, je zit dus niet vast aan een langdurig contract. In jouw account bij Instellingen kun je je abonnement beëindigen.

Ik heb een andere vraag, hoe kan ik contact opnemen?

Heb je al een account bij ons, dan kun je via de chatfunctie contact met ons opnemen. Heb je nog geen account? Stuur ons dan een mail naar hi@srdn.nl met je vraag en we komen binnen een (werk)dag bij je terug met een reactie.

Heb je een andere vraag?

Stuur ons een mail en we komen binnen een werkdag bij je terug met een reactie.